Hakkında

Reklam Panosundan 8 milyon lira ceza

Reklam Komisyonu, Ağustos ayı toplantısında görüşülen 139 belgeden 117’sini mevzuatta olağan dışı bulurken, 8 milyon 51 bin 345 TL idari para cezası ile reklam ve ticari uygulamaların durdurulmasına, erişim izni verilmesine karar verdi. 2 belge sorunu

Ticaret Bakanlığı’ndan yapılan açıklama şöyle:

İlgili Makaleler

Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Reklam Kurulu’nun 336 sayılı toplantısı 8 Ağustos 2023 tarihinde yapıldı. Toplantı içeriğinde vatandaşlarımızı mağdur eden ticari fiiller, aldatıcı reklamlar ve haksız rekabete yol açan uygulamalar incelendi.

Reklam Kurulu’nun Ağustos ayı toplantısında görüşülen 139 belgeden 117’sinin mevzuata aykırı olduğu tespit edilerek, söz konusu reklam ve ticari uygulamaların durdurulması ile birlikte 8.051.345-TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi. 2 belgede erişim engelleme tedbiri.

Böylece, Reklam Kurulu tarafından yılın ilk 8 ayında Kurul gündemine alınan toplam 1.392 adet belge ile toplam 51.909.874-TL idari para cezası ve toplam 36 idari para cezası hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunuldu. aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen 1.226 belgenin askıya alınmasına ek olarak. Dokümanlar içerisinde ayrı ayrı erişimin engellenmesine karar verilmiştir.

Son dönemde dijital pazarların yükselişiyle birlikte Reklam Kurulu’nun radarına giren, tüm dünyada “Dark (Commercial) Patterns” olarak bilinen ve Türkiye’de “Dark (Commercial) Patterns” olarak bilinen ticari uygulamaların son dönemde hızla arttığı gözlemlendi. Ülkemizde tüketicilerin ekonomik davranışlarını önemli ölçüde bozacak biçimlerde ortaya çıkmış olan Kurul’un bu ayki toplantısında ana odak noktası “karanlık ticari tasarımlar” oldu.

Buna göre Ticari Reklam ve Haksız Ticari Uygulamalar Hakkında Yönetmelik’te yapılan değişiklikle karanlık tasarımlara ilişkin düzenlemeler hayata geçirildi. İnternet başta olmak üzere dijital ortamlarda tüketicilerin karar verme veya seçim yapma iradesini olumsuz yönde etkileyen manipülatif orta yüz tasarımları, seçenekler veya sözler gibi araçlarla yolların kullanılması veya satıcı veya sağlayıcı lehine değişiklik yaratmayı amaçlaması. Olağan kurallar çerçevesinde verilecek karar, dürüstlük kurallarına aykırılık teşkil eder. haksız ticari uygulama.

Bu kapsamda, Reklam Kurulu’nun 336 sayılı toplantısında, tüketicilerin dijital ortamlarda karar alma veya seçim yapma iradesini olumsuz yönde etkilemek, önceden seçilmiş seçenekleri tüketicilere sunmak, diğer seçenekleri zorlaştırmak ve tüketicileri belirli tercihlere yönlendirmek.

Toplantı içeriğinde bir kamu kurumu izlenimi verilerek finansal okuryazarlığı düşük tüketicilerin deneyim ve bilgi eksikliklerinin istismar edilmesi sonucunda önlem olarak muhatabın durdurulmasına ve erişimin engellenmesine karar verildi.

Bakanlık olarak, manipülatif uygulamalar nedeniyle tüketicileri haksız rekabete, ticaret ahlakına karşı mağduriyet yaratabilecek durumlardan ayrıştırmak, tüketici tercihlerini şeffaf ve doğru bilgi akışı çerçevesinde gerçekleştirmek amaçlanmaktadır.

habertasova.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu