Ekonomi

GDO’suz Cotton A.Ş.’nin ağı güçleniyor

Orta Anadolu ve Söktaş Dokuma, GDO’suz Türk Pamuk Markası sertifikalarını aldı

GDO Free Türk Pamuk Markasının tanıtılması amacıyla GDO Free Cotton A.Ş., İzmir Ticaret Borsası, Ulusal Pamuk Kurulu, İstanbul Dokuma işbirliği ile 09 Aralık Cuma günü tüm pamuk departmanı paydaşlarının katılımıyla lansman toplantısı ve Hammaddeler İhracatçı Birlikleri ile Ege İhracatçı Birlikleri’dir. gerçekleştirillen. “GDO FREE Türk Pamuğu” projesi ile ülkemiz pamuğunun ve pamuktan üretilen orijinal ve yardımcı ürünlerimizin markalaştırılması ve sürdürülebilir pamuk üretiminin desteklenmesi amaçlanmaktadır.

Açılış Konuşmaları GDO’suz Pamuk A.Ş. Yönetim Kurulu Lideri Barış Kocagöz tarafından gerçekleştirilen lansman kapsamında “GDO’suz Türk Pamuğu Markasının Türk Tekstili ve Pamuk Üretimi İçin Önemi” Orta Anadolu Satış, Pazarlama, Ür-Ge, Ar-Ge, Sürdürülebilirlik ve Operasyonlar Müdürü Sedef Uncu AKI ve Söktaş İplik Müdürü Akif Değirmendere. “Sürdürülebilir Markalaşma ve GDO’suz Pamuğun Üretimdeki Rolü” konulu iki oturum gerçekleştirildi.

İzmir Ticaret Borsası, Ulusal Pamuk Kurulu ve İstanbul Dokuma ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği işbirliğiyle GDO FREE Türk Pamuğu ibaresi Garanti Markası olarak tescillendi ve GDO’suz Pamuk A.Ş. Bu sürdürülebilir markayı çalışmalarında taşıyan Barış Kocagöz, “Bu değerli projeyi üstlenen ve ürünlerine marka kazandıran Orta Anadolu Tekstil ve Söktaş Tekstil’i kurumum ve ülkem adına kutluyor, daha da ileriye taşıyacaklarına inanıyoruz. Türk tekstili için en iyi noktalara aldıkları bayrak. Gösterdikleri liderlik, ülkemizdeki tekstil sektörünün önde gelen firmalarından beklenen liderliktir. söz konusu.

Lansman kapsamında “GDO’suz Türk Pamuğu Markasının Türk Tekstili ve Pamuk Üretimi İçin Önemi” başlıklı ilk oturumun moderatörlüğünü yapan Ulusal Pamuk Kurulu Yönetim Kurulu Başkanı Bertan Balçık, “ Bugün prestijiyle markamızda yeni bir aşamaya geldik.Türkiye’de üretim yapan önemli tekstil firmalarından Orta Anadolu ve Söktaş’ın marka belgemizi alması bize büyük güç kattı.Daha sonra güçlenmek adına markamızın izlenebilirliği, üretim arsası, çiftçi ve çırçır aşamaları tohumdan başlayarak şeffaf bir şekilde sürece dahil edilmelidir.Bu konuda bakanlıkların bize vereceği destek ve yönlendirmeler işimizi kolaylaştıracaktır. 2023 yılında hedefimize ulaşmak için. 2023 yılına kadar büyüme sürecimizi başlatmış olacağız.” terimleri kullandı.

İzmir Ticaret Borsası Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Bülent Uçar, GDO’suz Türk Pamuğu markasının hem pamuğun özelliklerine odaklanması hem de üretim süreçlerinin sürdürülebilirliği açısından oldukça avantajlı olduğunu belirterek, “Biz bir dünyanın değerli pamuk üreticisi. Dokuma ve konfeksiyon sektörümüz de büyük bir üretim potansiyeline sahip. Bu potansiyeli GDO’suz Türk Pamuğu markamızla desteklediğimizde orta ve uzun vadede hem pamuk üretimimizin hem de sektörümüzün rekabet gücüne değerli katkılar sağlayacağımıza inanıyorum. Yeter ki şubenin tüm paydaşları projeye sahip çıksın ve takviyeler alsın. Ayrıca markamızın sadece dokuma ve konfeksiyon için değil, pamuk çekirdeğinden elde edilen yağ ve yem sanayi için de büyük değer taşıdığını belirtmek isterim. Standardımız da bu çalışmaların belgelenmesini içeriyor.” dedi.

Oturumda konuşan Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Lideri Jak Eskinazi, 2. Sanayi Devrimi sonrası insanlığın dünya eko sistemine büyük zararlar verdiğine işaret ederek, “Doğayı yozlaştırdık, kurtarmaya çalışıyoruz” dedi. , “Son kullanıcının talep edeceği ve güven duyacağı bir marka olmak çok değerli. Eskiden ne kadar üretildiğini tartışırdık. Daha çok üretmeye çalışırdık. Bunlar yerin ilaçla dolmasına neden oldu. Yapamaz hale geldik. oradan geçen suyu kullanmak.Bu hem sürdürülebilirliğe hem de doğaya aykırı.Artık bozduğumuz doğayı kurtarmaya çalışıyoruz.Bilinçli firmaların uyguladığı gibi ne kadar üretim yapıldığı değil, hangi değerin üretildiği önemlidir. Bunun için var olan potansiyelimizi, GDO’suz pamuğumuzu markalaştırarak çıktığımız bu değerli yolculuğun başındayız ama bu yolculuğun başındayız ama içini doldurarak kar elde edeceğiz ve onun s sağlayacaktır firmalarla birlikte hareket ederek sürdürülebilirlik. Emsal standartların yolculuğunda olduğu gibi markaların taleplerini sonuna kadar yaparak elde edilen katma fiyatı dağıtmamız gerekiyor. GDO’suz Türk Pamuğu markası bu anlamda değerli bir adım ve markanın değerini uluslararası alanda tanıtarak değerini artırmamız gerekiyor” dedi. söz konusu.

İstanbul Dokuma ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Yönetim Kurulu Üyesi M. Zekeriya Tanrıverdi, GDO’suz Türk Pamuğu projesinin Türk dokuma sektörünün sürdürülebilirlik alanında yaptığı en değerli atılımlardan biri olduğunu belirtti. , “GDO FREE Turkish Cotton” garanti markasını tüm departmana sunmaktan mutluluk duyuyoruz. Dünyada ağırlıkça Türkiye, İspanya ve Yunanistan’da üretilen GDO’suz pamuk, Türkiye’de yıllık 800 bin ton düzeyinde; Yunanistan’da yaklaşık 200 bin ton; İspanya’da ise 20 bin ton civarında üretilmektedir. Dünyanın en büyük GDO’suz pamuk üreticisi olan Türkiye’nin ürettiği GDO’suz pamuğun tanıtımı, hem çevre sağlığı, hem tarımın gelişmesi, hem de Türk markası algısının yükselmesi açısından değerli bir faktördür. İzmir Ticaret Borsası ve Ulusal Pamuk Kurulu’ndan paydaşlarımızla birlikte projemizdeki kesin hedefimiz, küresel pazarlarda dokuma ve hazır giyim ürünlerimizin kurumsal sosyal sorumluluk unsurları doğrultusunda sürdürülebilir, izlenebilir, şeffaf bir yapıya sahip olduğunu göstermektir. ve sektörümüzün katma değerini artırmaktır.” söz konusu.

Sedef Uncu Akı, “Orta Anadolu olarak GDO’suz Türk Pamuğu (GDO’suz Türk Pamuğu) sertifikasına sahip ilk denim üreticisi olmanın gururunu yaşıyoruz. iki GDO’suz Türk Pamuğu Sistemi ile net pozitif denim ekosistemi oluşturma misyonumuz güçlendirilirken, yerli hammadde ve üretim desteklenecek.” dedi.

Söktaş İplik Direktörü Akif Değirmendere, “Söktaş Dokuma olarak sürdürülebilirlik konusundaki çalışmalarımızı uzun yıllardır sürdürüyoruz ve ana hammaddemiz olan pamuğun sürdürülebilirliği büyük değer taşıyor. Müşterilerimizin pamuk üretiminin sürdürülebilirliğine yönelik talepleri her geçen gün artmaktadır. Bu kapsamda, önce organik pamuk kullanmaya başlayarak, ardından doğru tarım uygulamalarıyla desteklenen BCI programına katılarak, üretimlerimizde kullandığımız pamuk lifinin daha sürdürülebilir olması için pekiştirdik. Son üç yıldır kendi tarlalarımızda rejeneratif tarım teknikleri kullanarak kendi rejeneratif pamuğumuzu yetiştiriyoruz. Yaptığımız tüm çalışmalarla pamuk üretiminin daha sürdürülebilir olmasına katkıda bulunuyoruz. Pamuk üretiminde çevresel etkilerin azaltılması konusunda iyi sonuçlar elde ettik ve bu sonuçları izlemeye devam ediyoruz. Sürdürülebilir hammaddelerde yeni bir standart olan GDO’suz Türk Pamuğu standardını destekleyerek sertifikayı aldık. Bundan sonra yapılacak tüm çalışmalarda sürdürülebilir Türk pamuğunun geliştirilmesini esas alacağız. GDO’suz Türk Pamuğu standardının ve sertifikasyonunun dokuma departmanımıza hayırlı olmasını diliyoruz.” dedi.

İlk seansın ardından GDO’suz Pamuk A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Barış Kocagöz’ün moderatörlüğünde “Sürdürülebilir Markalar ve GDO’suz Pamuğun Üretimdeki Rolü” konulu ikinci oturumda National Cotton Board Yönetim Kurulu Başkanı Bertan Balçık, Ege Hazır Aşınma ve Konf. hr. Sendika Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, Ege Dokuma ve Ham. hr. Birlik Yönetim Kurulu Üyesi ve İzmir Ticaret Borsası Meclis Üyesi Tolga Uskuç, Orta Anadolu Satış, Pazar, Dürtü, Ar-Ge, Surd. ve Opr. Yönetici Sedef Uncu AKI ve Sun Cluster Çalışma Geliştirme ve Tasarım Müdürü Hatice Ateş, sürdürülebilir marka ve üretim için GDO’suz pamuğun değerini, markalara sağladığı avantajları ve üretim süreçlerindeki rolünü anlattı.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu